2 Σεπ 2008

ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ; Ποιος Θα "Εκτεθεί" στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης;

Εξαιρετικά επιτυχημένη-από την άποψη της πολιτικής επικοινωνίας-η προβολή του θέματος με το γνωστό πλέον βίντεο, όπως υλοποιήθηκε από το ΠΑΣΟΚ.
Είναι φανερό πως το ΠΑΣΟΚ και η ηγεσία του έχουν επενδύσει αρκετά στην τακτική ανάδειξης ζητημάτων "αξιοπιστίας" της Νέας Δημοκρατίας και μάλιστα για δύο στρατηγικούς λόγους, τους οποίους παρεμπιπτόντως εκτιμούμε ως εφικτούς αλλά και παραγωγικούς πολιτικά, για το Κίνημα:
- Πρώτον, δείχνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι έχει αντιληφθεί εγκαίρως τον επιδιωκόμενο στόχο της Νέας Δημοκρατίας και ιδιαιτέρως του Πρωθυπουργού, να ενισχύσει στη ΔΕΘ το προφίλ του "αξιόπιστου" και "ειλικρινούς" απέναντι στο λαό ηγέτη, εφόσον η δυσμενής οικονομική συγκυρία επιβάλλει το "χρήσιμος αλλά μη αρεστός". Για το ζήτημα της στρατηγικής της Νέας Δημοκρατίας έχουμε ήδη αναφερθεί εδώ. Αυτή την πρωθυπουργική επιδίωξη επιδιώκει να υπονομεύσει η επικοινωνιακή στρατηγική του ΠΑΣΟΚ.

-Δεύτερον, το ΠΑΣΟΚ στρέφεται με αυτές τις κινήσεις στο παραδοσιακό ακροατήριο του Κέντρου και της Αριστεράς, προσπαθώντας να διεγείρει τα αντανακλαστικά του και να ενεργοποιήσει μνήμες της Δεξιάς του παρελθόντος. Επιθυμεί να φορτίσει τη Νέα Δημοκρατία με τα αρνητικά συναισθήματα της παράταξης της παλαι ποτέ "βίας και νοθείας".

Επειδή ο κ. Παπανδρέου μάλλον έχει προσχωρήσει στις παραπάνω επιλογές στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας που θα τείνει να τον τοποθετήσει στην ηγεσία ενός ευρύτερου κεντροαριστερού μορφώματος, υπό το φως και των πρόσφατων δημοσκοπικών δεδομένων, θεωρούμε βέβαιον ότι το ΠΑΣΟΚ:

-Θα συνεχίσει συστηματικά να επενδύει επικοινωνιακά σε ζητήματα διαφάνειας και αξιοπιστίας της κυβερνώσας παράταξης, σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

-Βραχυπρόθεσμα, θέλει - και ως ένα βαθμό το κατορθώνει - να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και το σκηνικό που το ίδιο επιθυμεί σχετικά με την παρουσία των αρχηγών των δύο μεγάλων κομμάτων στη ΔΕΘ. Στο πλαίσιο αυτό είναι εξαιρετικά πιθανό τις επόμενες ημέρες να δούμε κι άλλα στοιχεία -οπτικοακουστικά- που σχετίζονται με την "υπόθεση των ψηφοδελτίων", ώστε αφενός να αιφνιδιάσει το κυβερνητικό επιτελείο και αφετέρου να αναιρέσει την επικοινωνιακή πολιτική του κ. Καραμανλή.

Αντίπαλο σε αυτήν την προπάθεια θα βρει μέρος των ΜΜΕ. Είναι προφανές ότι η αντιπολίτευση που ασχολείται και εστιάζει σε θέματα με ιδεολογικό προσανατολισμό-όπως είναι αυτό που ανέδειξε πρόσφατα το ΠΑΣΟΚ- χωρίς οικονομική παράμετρο, δεν προκαλεί μεταβολές σε συσχετισμούς οικονομικών συμφερόντων και συνεπώς δεν αντιμετωπίζεται με την ίδια ζέση που θα αντιμετωπίζονταν ζητήματα αφορώντα το δίπολο "Δημόσιο-Προηθευτές". Με απλά λόγια, μέρος των ΜΜΕ θα επιθυμούσε την ανάδειξη από μέρους του ΠΑΣΟΚ της οικονομικής αντιπολιτευτικής ατζέντας, ώστε δι' αυτής να προωθηθούν ιδιοτελείς σκοποί.
Δημοσίευση σχολίου